U bevindt zich op: Home Nieuwsbrief Nieuwsbrief 9 februari 2017 Meer openheid in Amerika over conserveermiddelen in consumentenproducten

Meer openheid in Amerika over conserveermiddelen in consumentenproducten

Veel Amerikaanse Staten streven naar het openbaar maken van ingrediënten in consumentenproducten. Vorig jaar werd een wetsvoorstel geïntroduceerd, waarin om volledige openbaarmaking van de samenstelling van kleurstoffen, geurstoffen en conserveringsmiddelen in schoonmaakmiddelen wordt gevraagd. Dit wetsvoorstel heeft het niet gehaald in het Congres, maar Amerikaanse bedrijven geven steeds meer informatie aan consumenten over onder andere conserveermiddelen in hun producten.

Procter & Gamble bijvoorbeeld is een website gestart met informatie over al dan niet door hen gebruikte conserveermiddelen in consumentenproducten. De genoemde website maakt het mogelijk te zoeken in welke producten een bepaald ingrediënt zit of om te bekijken welke ingrediënten er in een bepaald product zitten. Er is ook extra informatie over de conserveermiddelen waarover consumenten veel vragen hebben. Dit zijn formaldehyde releasers, isothiazolinones, parabenen, triclosan en triclocarban.

Lees meer

U.S. Pirg: Statement on Procter & Gamble’s New Preservative Tracker in Personal Care Products

Zoeken:

Service